رتیمه

رَتیمه به معنای نخی است که به انگشت می‌بندند برای یادآوری امری

رتیمه

رَتیمه به معنای نخی است که به انگشت می‌بندند برای یادآوری امری

طبقه بندی موضوعی

۱۶ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

شهید محمد مزیدی


نام پدر: علی

تاریخ تولد: 1343

محل تولد: محله خارکلاته، شهرستان علی‌آبادکتول

تاریخ شهادت: 28/1/1367

محل شهادت: جزیره فاو

شهید بزرگوار محمد مزیدی فرزند علی در سال 1343 در خانواده‌ای مذهبی در محله خارکلاته شهرستان علی‌آبادکتول دیده به جهان گشود. در دوران مدرسه در کلیه فعالیت‌های مذهبی شرکت داشت. در سخت‌ترین شرایط اقتصادی و با وجود تمام مشکلات، به تحصیل و شرکت در جبهه‌ها، هم‌زمان ادامه داده بود. بعد از انقلاب جزء یکی از بهترین نیروهای بسیج، انجمن اسلامی، شورای پایگاه مقاومت و ارکان بسیج بود. او فرد متواضع و باوقار و علاقه‌مند به روحانیت و مسئولین بود. با توجه به حضور در جبهه‌های غرب، در مبارزه با گروهک‌ها در کردستان حضور داشته و در مبارزه با منافقین در شهر مربوطه شرکت داشت. وی هشت بار به جبهه رفت و 5 بار در عملیات‌ها شرکت کرد و سه بار مجروح شد. و در تاریخ 22/10/65 در شلمچه، به درجه رفیع شهادت نائل آمد. پیکر پاک و مطهر این شهید بزرگوار را در امامزاده الازمن شهرستان علی آباد کتول به خاک سپردند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ خرداد ۹۴ ، ۲۳:۳۱

با رشد چشمگیر ارتباطات بر بستر اینترنت و استفاده وسیع از تلفن‌های همراه هوشمند، اپلیکیشن‌های متنوعی در این زمینه تولید شده‌اند که بدون تردید با نمونه‌های معروف آن آشنایی دارید. البته کارایی هر یک از برنامه‌های مذکور متفاوت بوده اما در نهایت وظیفه همه آنها ایجاد ارتباط بین مخاطبین به صورت ارسال پیام، صوت، ویدیو و یا حتی تماس صوتی و تصویری می‌باشد.
برنامه اندرویدی "سلام" توسط گروهی از برنامه‌نویسان ایرانی تولید شده است و با پشتیبانی از سرورهای قدرتمند خود امکان رقابت با نمونه‌های مشابه خارجی همچون وایبر، واتس‌آپ و... را دارا می‌باشد.
استفاده از "سلام" ساده بوده و طراحی آن با تاکید بر استفاده روزانه بهینه شده است.


دانلود آخرین ورژن پیام‌رسان ایرانی "سلام" (ورژن 2.9)


شبکه اجتماعی سلام


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ خرداد ۹۴ ، ۱۴:۵۴
تفعل زدم نیمه‌ی شب به قرآن                کتابی که از وحی شیرازه دارد
برای دلم آیه‌ی صبر آمد                         ولی نازنین! صبر، اندازه دارد...
اللهم عجل لولیک الفرج
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ خرداد ۹۴ ، ۱۴:۱۴

قانون چهارم:
خدایا! اعتراف می‌کنم از این‌که شب با یاد تو نخوابیدم و بهر نماز شب هم بیدار نشدم. حداقل در هر هفته باید دو شب نماز شب بخوانم و بهتر است شب‌های پنجشنبه و شب جمعه باشد. اگر به هر دلیلی نتوانستم شبی را بجا بیاورم باید بجای هر شب 50 ریال صدقه و 11 رکعت تمام را بجا بیاورم. (تاریخ اجراء 1369/6/16)

ادامه دارد...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ خرداد ۹۴ ، ۱۶:۱۴

یکی از مسائلی که من از ابتدای آشنائیم با استیو داشتم، نگاه دقیق او بود به کارهایی که ما به عنوان آیین دینی انجام می‌دادیم. او درباره اینکه کاری که انجام می‌دهیم، چقدر منطبق با دستور خداست و چقدر متأثر از فرهنگ یا خلقیات تک‌تک ماست، دقت فراوانی می‌کرد. این دقت عمل، به مرور من را نیز به فکر انداخت و درباره کارهایی که انجام می‌دهم پرسش های‌رنگارنگی در ذهنم شکل گرفت. پرسش‌هایی که گاهی باعث خنده دیگران می‌شد؛ گاهی باعث می‌شد بعضی از افراد، دیگر پشت سر من نماز نخوانند.
القصه؛ در یکی از شب‌های اولی که استیو به اتاق ما آمده بود، من دراز کشیده بودم و زیر لب سوره توحید را زمزمه می‌کردم، او نیز مشغول کار خودش بود. هنوز خوابم نبرده بود که گرمای نفسش را روی صورتم احساس کردم. چشمانم را باز کردم و استیو را دیدم که صورتش را نزدیک من آورده و در تاریکی به من خیره شده است. گفتم: کاری داری؟ با تعجب پرسید: چه می‌گویی؟ گفتم: اگر کسی قبل از خواب سه بار سوره توحید را بخواند، ثواب یک ختم قرآن را دارد. با تعجب گفت: یعنی من اگر خودم را خسته کنم و قرآن را از اول تا آخر بخوانم، مساوی است با این‌که سه بار سوره توحید را بخوانم؟ گفتم: حالا خدا می‌خواهد بی‌حساب به مردم ثواب بدهد تو مشکلی داری؟ گفت: روایت این که گفتی را به من نشان می‌دهی؟ گفتم: خودم روایتش را ندیده‌ام؛ ولی برایت پیدایش می‌کنم. گفت: یعنی خودت ندیده‌ای ولی از کسی شنیده‌ای که به سخنانش اعتماد داری؟ فکری کردم و گفتم: البته یادم هم نمی‌آید این مطلب را از چه کسی شنیده‌ام. با نهایت تعجب گفت: عجب! تو چطور به کاری عمل می‌کنی که نه خودت آن را در روایت دیده‌ای و نه یادت هست از چه کسی شنیده‌ای؟ راست می‌گفت؛ عجب روش غیرعاقلانه‌ای داشتم. چه فرقی بود بین من و مثلاً مشرکی که می‌گفت: بت‌ها خدایان ما هستند؛ چون پدران‌مان گفته‌اند. از کجا معلوم بسیاری از کارهایی که ما در زیارات و دعاها و عباداتمان می‌کنیم؛ به مرور زمان با این بی‌دقتی‌ها با فرهنگ و حتی خرافات آمیخته نشده است. چقدر از خودمان می‌پرسیم: چه می‌گویی؟ آیا این که می‌گویی را از منبع معتبری شنیده‌ای؟

ادامه دارد...

میثم شریف

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ خرداد ۹۴ ، ۱۶:۰۸

روزی حضرت مهدی عجل‌ا...تعالی‌فرجه‌الشریف در دامان مادرش نرجس خاتون بود. ناگهان [نرجس خاتون] حس کردند که الآن زن‌های قابله، از طرف دشمن وارد خانه می‌شوند و آن طفل را همراه خود نزد دشمن برده و شهید می‌کنند. آن بانو از اضطرابی که داشت، آن حضرت را میان چاه آبی که در صحن خانه بود، انداخت. پس از چند لحظه زنان قابله وارد خانه شدند و شروع به تفتیش کردند، اما چیزی نیافتند و رفتند. چون خانه از اغیار و بیگانگان خالی شد، حضرت نرجس خاتون، بر سر چاه آمدند و دیدند به قدرت خداوند آب تا لب چاه بالا آمد و میوه قلبش روی آب صحیح و سالم، همانند ماه شب چهارده است، درحالی که قنداقه اصلا و ابدا تر نشده است. پس شکر و حمد خدای را بجا آورد.

الزام‌الناصب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ خرداد ۹۴ ، ۱۴:۲۰
امام عصر عجل‌ا...تعالی‌فرجه‌الشریف در نظر دارند برای تکمیل سپاه آخرالزمانی خود از انسان‌های غیور ثبت نام بعمل آورند.

شرایط ثبت‌نام:
1. ایمان
2. تقوا
3. عمل صالح
4. اخلاص در عمل
5. صبر و بردباری
6. شجاعت
7. صداقت
8. امانت داری

مدارک مورد نیــاز:
1. یک قطعه عکس زمینه سفید از آیینه قلبتان
2. شناسنامه معرفت علمی و عملی به آقا امام عصر عجل‌ا...تعالی‌فرجه‌الشریف و دو کپی از آن
3. کارت معافیت از گناه یا پایان دوره معصیت
4. توبه‌نامه معتبر ممهور به مهر امام حسین علیه‌السلام
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ خرداد ۹۴ ، ۱۴:۱۴
مولای من!
زمین در انتظار توست...
و زمان به سویت قدم بر می‌دارد...
سکوت آسمان نشان از نیاز است!
صدای پای باران، از عمق کوچه‌های تاریک زمان به گوش می‌رسد و امید شکفتن را به غنچه‌های سپید ارزانی می‌دارد، وقتی که تو لبخند می‌زنی!
صبح، سرود سلام را از تو می‌آموزد و روز، سبزی سخاوت را از دست‌هایت!
امید به زندگی...
فصل طراوت...
سرمستی چکاوک‌های کوچک، همه نشانه‌ی حضور توست!
اینجا هر صدایی، از هر کجا و هر چیز برخیزد، تو را می‌خواند!
تو تمام عشقی!
سمبل وجود!
بی تو زندگی مجهول خواهد ماند...
پس بر دیدگان ما قدم بگذار، تا بودن، زندگی و عشق در خاک ما معنا بگیرد...

شوق تو به باغ لاله جان خواهد داد
عطر تو به گل‌ها هیجان خواهد داد

فردا که به آفاق بپیچد نورت
تکبیر تو کعبه را تکان خواهد داد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ خرداد ۹۴ ، ۱۴:۱۲

رسانه، در عصر حاضر جزء اساسی‌ترین ابزارهای بشری است که توانسته به عنوان عنصری کلیدی و تعیین‌کننده، دنیای کنونی را در عین وابستگی تحت‌الشعاع خود قرار دهد. رسانه یا Media به معنی رساندن است و ابزاری‌ست برای انتقال پیام از فرستنده به مخاطب. رسانه‌ها به سبب داشتن‌ ویژگی‌هایی همچون دسترسی آسان، هزینه ناچیز، فراگیری و پوشش مخاطبان و نیز سرعت، تداوم و گستردگی حوزه انتشار داری نقش و اهمیت بسیار مهمی در دنیای کنونی می‌باشند. روزنامه، کتاب، رادیو، تلویزیون، ماهواره، اینترنت و... از جمله رسانه‌های متداول عصر حاضر هستند.  از بین رسانه‌های مذکور، اینترنت و فضای مجازی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. یکی از دلایل اقبال افراد به اینترنت، وجود شبکه‌های اجتماعی است.
هزاران شبکه اجتماعی در فضای مجازی فعال می‌باشد که هر کدام بر مبنای موضوعات یا اهداف خاصی راه‌اندازی شده است. شاید در سال‌های نه چندان دور برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی نیاز به داشتن سیستم رایانه و اینترنت پرسرعت در خانه بود؛ ولی در حال حاضر با پیشرفت فناوری‌های نوین، این کار به سهولت و آسانی بیشتری، با ابزارهایی همچون تلفن همراه صورت می‌گیرد. کاربران زیادی با انگیزه‌ها و اهداف گوناگون، از جمله ارتباط با نزدیکان و دوستان، تشکیل گروه‌های آنلاین، دریافت و ارسال اطلاعات، جست‌وجوی فایل‌ها و محتواهای مورد نیاز و... از این رسانه‌ها و نرم‌افزارها استفاده می‌کنند.
از جمله شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه، می‌توان به تانگو، واتس‌‌آپ، وی‌چت، لاین، وایبر و... اشاره کرد. ویژگی بارز این نرم‌افزارها، استفاده رایگان در پیام‌رسانی، تماس‌های صوتی و تصویری و ارسال و دریافت فایل است. نکته‌ای قابل ‌تأمل، که اگر از بسیاری از کاربران سؤال شود، دلیل آن را نمی‌دادند. همچنین مسئله‌ی دیگری که بسیاری از کاربران این‌گونه نرم‌افزارها در نظر نمی‌گیرند، موارد امنیتی و حریم خصوصی است. و این درحالی است که اطلاعات شخصی افراد، به راحتی، توسط سازمان‌های امنیتی و جاسوسی و هکرها مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرد. به‌ویژه اینکه بسیاری از کاربران از تنظیماتی که باعث افزایش امنیت شبکه و حریم خصوص آن‌ها می‌شود اطلاعی ندارند و به راحتی بسیاری از اطلاعات شخصی خود را در معرض دید عموم قرار می‌دهند. این نرم‌افزارها در عین داشتن نکات مثبت دارای آسیب‌های فراوانی در جامعه ما شده است؛ آسیب‌هایی که بیش از همه نسل نوجوان و جوان و حتی بنیان خانواده‌ها ما را تهدید می‌کند.
با توجه به مطالب بیان‌شده لزوم آگاهی خانواده‌ها از این ‌آسیب‌ها و در حقیقت داشتن سواد رسانه می‌تواند به کاهش این آسیب‌ها تا حد زیادی کمک کند. همچنین تولید نرم‌افزار‌های ملی و وطنی (نظیر شبکه اجتماعی سلام) با رعایت اصل جذابیت و کارایی، می‌تواند کمک زیادی به کم کردن این آسیب‌ها نماید. ان‌شاا... در آینده به بررسی دقیق‌تر ‌آسیب‌ها و مضررات شبکه‌های اجتماعی خواهیم پرداخت.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ خرداد ۹۴ ، ۱۹:۱۵

حضرت امام زین‌العابدین علیه‌السلام می‌فرمایند: بیاندیشید و برای آنچه که آفریده شده اید کار کنید، زیرا خداوند شما را بیهوده نیافریده است. (بحار الانوار/ 128/ 75)
چون نم‌نم قطره‌های باران بهار        از صورت عقل، پاک کن گرد و غبار
گام از سر تدبیر بزن، در ره عمر        چون نیست حضورت عبث ای دل، هشدار!

سری کتاب های چهل حدیث، انتشارات آستان قدس رضوی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ خرداد ۹۴ ، ۱۹:۰۹