رتیمه

رَتیمه به معنای نخی است که به انگشت می‌بندند برای یادآوری امری

رتیمه

رَتیمه به معنای نخی است که به انگشت می‌بندند برای یادآوری امری

طبقه بندی موضوعی

بیانات رهبری-3

شنبه, ۲۲ فروردين ۱۳۹۴، ۱۰:۰۴ ب.ظ

گزیده‌ای از بیانات مقام معظم رهبری در حرم امام رضا(ع) (1394/01/01)

 اسلام با هر منشأ اجتماعیِ افراد و با هر سلیقه‌ی اجتماعی، از همه‌ی ما انسجام، هم‌افزایی و به یکدیگر کمک کردن را می‌خواهد. دولت‌ها در نظام اسلامی باید مورد حمایت مردم قرار بگیرند؛ حتّی از سوی آن کسانی که به این شخص خاص در دولت رأی ندادند. امروز وظیفه‌ی همه‌ی آحاد ملّت این است که از مسئولین کشور حمایت و به مسئولین دولتی کمک کنند. این مخصوص این دولت نیست. هر دولتی که در چهارچوب قانون اساسی بر سر کار بیاید، قانونی و مشروع است؛ تعداد کاهش و افزایش آراء به محبوبیّت ارتباط پیدا می‌کند، امّا به مشروعیّت و قانونیّت ارتباطی ندارد.

 من مردم عزیزمان را به بی‌تفاوتی و نظارت نکردن دعوت نمی‌کنم؛ آنها را به اهتمام در مسائل اساسی کشور دعوت می‌کنم. دغدغه داشتن و دلواپس بودن جرم نیست؛ امّا این به‌معنای متّهم کردن نباشد، به‌معنای نادیده گرفتن زحمات و خدمات نباشد.

 من چک سفید امضا هم به کسی نمی‌دهم. نگاه می‌کنم به عملکردها و برحسب عملکردها قضاوت می‌کنم و به توفیق الهی و به کمک الهی، برحسب عملکردها هم عمل خواهم کرد.

 یکی از بزرگ‌ترین فرصت‌ها عبارت است از پیشرفت‌های علمی‌ای که در دوران تحریم به‌وجود آمده است. بله دشواری‌هایی به‌وجود آورده است؛ امّا همین تحریم‌ها فرصت است برای ملّت ایران. امروز یکی از نقدترین و بزرگ‌ترین چالش‌های کشور مسئله‌ی اقتصاد ملّی است. دشمنان ما صریحا می‌گویند که هدفشان از فشارهای اقتصادی یک هدف سیاسی است. هدف این است که مردم را در مقابل نظام قرار بدهند. [دشمنان] می‌خواهند این امنیّتی که امروز در کشور ما هست را به‌دست مردم، از بین ببرند و مردم را وادار کنند به برهم زدن امنیّت؛ و حرکات اعتراضی را در کشور شروع کنند؛ دارند تحریک می‌کنند، دارند کار می‌کنند، دارند برنامه‌‌ریزی می‌کنند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۱/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی