رتیمه

رَتیمه به معنای نخی است که به انگشت می‌بندند برای یادآوری امری

رتیمه

رَتیمه به معنای نخی است که به انگشت می‌بندند برای یادآوری امری

طبقه بندی موضوعی

پلاک ـ شهید علی اصغر شکی

شنبه, ۲۹ فروردين ۱۳۹۴، ۰۶:۳۳ ب.ظ

بسیجی شهید علی اصغر شکی

نام پدر: عباس

محل تولد: محله خارکلاته، شهرستان علی‌آبادکتول

تاریخ تولد: 1345

تاریخ شهادت: 1360/10/03

محل شهادت: گیلانغرب

شهید فداکار و گرانقدر علی اصغر شکی فرزند عباس در سال 1345 در محله خارکلاته از توابع شهرستان علی‌آبادکتول، در یک خانواده مذهبی و متدین، دیده به جهان گشود. دوران کودکی را در آغوش گرم خانواده سپری نمود. و چون به سن هفت سالگی رسید، وارد مدرسه منوچهری آن زمان گردید. دوران ابتدایی را با موفقیت کامل درسی و اخلاقی گذراند. سپس دوران راهنمایی را وارد مدرسه سپهر آن زمان گردید. 

هم‌زمان با شکل‌گیری مسائل مربوط به انقلاب شکوهمند اسلامی، وی با شرکت در تظاهرات و راهپیمائی‌ها خشم خود را علیه رژیم ستم‌شاهی نشان می‌داد. پس از پیروزی انقلاب وارد نهاد بسیج گردید. با شروع جنگ تحمیلی در روز پنجم محرم‌الحرام سال 1360، بعد از گذراندن  آموزش‌های لازم، از طریق بسیج، به مناطق جنگی غرب کشور اعزام گردید. سرانجام پس از مبارزه فداکارانه در مورخه 1360/10/03 بر اثر اصابت ترکش خمپاره دشمن بعثی در گیلانغرب به شهادت رسید. پیکر مطهر او بعد از تشییع با شکوه، در گلزار شهدای الازمن به خاک سپرده شد. 


پاره‌ای از وصیت نامه شهید: ... وَ ای انقلاب! بدان که ما آنقدر در دریای خون خود شناوریم تا بالاخره به ساحل دریا برسیم. و آنقدر می‌جنگیم و برای پیروزی کاملت خون می‌دهیم و از شهادت هراسی نداریم. و سیراب شو از خونمان و همیشه استوار و پا بر جا بمان. و آخرین کلامم به مردم مسلمان ایران اینست که پیرو خط امام باشید و تقوی پیشه کنید و اگر می‌خواهید یک زندگی خوب داشته باشید و از دنیا و آخرت لذت ببرید، اطاعت ا... کنید و بس.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۱/۲۹

نظرات  (۱)

بسیار عالیییییی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی