رتیمه

رَتیمه به معنای نخی است که به انگشت می‌بندند برای یادآوری امری

رتیمه

رَتیمه به معنای نخی است که به انگشت می‌بندند برای یادآوری امری

طبقه بندی موضوعی

ماهواره؛ خوب؟ بد؟ زشت؟!!! (3)

سه شنبه, ۲۵ فروردين ۱۳۹۴، ۰۳:۲۵ ب.ظ

ماهواره بعنوان یک رسانه، تأثیرات بسیاری بر روحیه، طرز رفتار، مدیریت احساسات، تربیت فرزندان، نحوه خرید کردن و در یک کلام سبک زندگی دارد. 

هر رسانه‌ای در زمان راه‌اندازی هدفی دارد؛ از آن‌جایی که خواستگاه ماهواره، کشورهای غربی و آمریکایی است، چند نکته به ذهن می‌رسد؛ اول این‌که این‌گونه کشورها در رفتارهای خود ثابت کرده‌اند، هیچ وقت عملی را برخلاف اهداف، سیاست‌ها و منافع خود انجام نمی‌دهند؛ بنابراین این سوال مطرح می‌شود که سیاست این کشورها بر چه مبنایی استوار شده است؟ چراکه بطور معمول سیاست بر پایه فرهنگ و فرهنگ بر پایه سیاست بوجود می‌آید. نکته دیگر این است که تولیدات این شبکه‌های ماهواره‌ای برای چه کشورهایی ساخته می‌شود و درواقع مخاطب این رسانه‌ها، چه کسانی هستند؟ آیا مصرف‌کنندگان تولیدات ماهواره‌ای، دارای فرهنگی همسو با تولیدکنندگان هستند یا در نقطهِ مقابل آن‌ها قرار دارند؟

با بررسی اجمالی تولیدات این شبکه‌ها، پی خواهیم برد، کشورهایی که هدف این رسانه‌ها هستند، به لحاظ فرهنگی به شدت در نقطه مقابل تولیدکنندگان قرار دارند. واضح و مبرهن است که برای تضعیف یک کشور باید به کُنه آن جامعه رسوخ کرد، و این امکان‌پذیر نخواهد بود، مگر با رخنه در فرهنگ و کم رنگ کردن باورها، ارزش‌ها و اعتقادات جامعه.

ازجمله کشورهایی که از همان ابتدای ظهور ماهواره، همواره مورد توجه و عنایت(!) رسانه‌های غربی قرار داشته، کشور عزیزمان ایران است. کشوری با فرهنگ غنی و دین رسمی اسلام، که به دلیل داشتن امکانات بالقوه و روحیه عزت‌مندی از دیرباز مورد خصومت کشورهای غربی و دشمنان اسلام بوده است. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، کشور ما همواره مورد تحریم‌های گوناگونی واقع شده است؛ از تحریم دارو و کالاهای پزشکی گرفته تا تحریم علم و دانش. در چند سال اخیر نیز، انرژی هسته‌ای بهانه‌ای برای اعمال تحریم‌های گوناگون و سخت، علیه کشور عزیزمان بوده است. قطعا این تحریم ها وضع شده تا سرو تنومند انقلاب اسلامی ایران قد خم کند، و این ذهنیت که، هیچ کشوری نمی‌تواند بدون حمایت آمریکا به موفقیت و استقلال دست پیدا کند، به اذهان بین‌المللی ثابت گردد؛ خوشبختانه با عنایت خداوند متعال و درایت رهبر عزیزمان و نیز مقاومت مردم غیورمان، دشمن در دستیابی به اهداف خود، از طریق تحریم، ناکام مانده است. اینجاست که آخرین حربه خود که تهاجم فرهنگی است را بکار گرفته تا انقلاب‌مان را به زانو درآورد. و در سال‌های اخیر، برای این منظور، میلیون‌ها دلار هزینه کرده‌است. تاسیس هر روزه شبکه های فارسی زبان، از سوی کشورهای غربی و صهیونیستی، شاهد این مدعاست. اهداف این‌گونه شبکه‌ها، کم‌رنگ کردن مسائل اعتقادی، ریختن قبح گناهان، دور کردن جامعه از ارزش‌ها و باورهای مذهبی و اشاعه بی‌بندوباری و بی‌حجابی، و هزاران پیام غیراخلاقی و غیرفرهنگی دیگر است.

اکنون این سوال مطرح است؛ کشورهایی که همواره ما را مستوجب اِعمال سخت‌ترین تحریم‌ها‌ دانسته و حتی کالاهای حیاتی، نظیر اقلام پزشکی، را از ما دریغ کرده و ملت ما را از حقـوق مسلم خود منع کرده‌اند، چرا باید دلسوزانه برای

سرگرمی خانواده‌های ما برنامه‌ها و سریال‌های خوش آب و رنگی بسازند که در تضاد کامل با فرهنگ ایرانی اسلامی ماست؟

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۱/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی